Σελίδες

Σάββατο 20 Αυγούστου 2016

Αυτή είναι η Χιμάρα: Τα Ελληνόπουλα πήραν στο κυνήγι προκλητικούς αλβανούς στην Απέλιστρα!

Υπάρχουν τελικά και μερικά αυθόρμητα περιστατικά που έρχονται να μας δείξουν ότι η φλόγα του Ελληνισμού παραμένει αναμένη στις καρδιές κάποιων νέων Βορειοηπειρωτών και ότι η ελπίδα δεν έχει σβήσει. Κάποια περιστατικά που δεν ελέγχονται από πολιτικές σκοπιμότητες και ευκαιριακές λυκο-συμμαχίες.

Τη νύχτα της Τετάρτης προς Πέμπτη 18 Αυγούστου λάμβανε χώρα πάρτι με DJ σε γνωστό νυχτερινό κλαμπ στην παραλία Απέλιστρα, στο Λιβάδι της Χιμάρας. 
Όταν τελείωσε το πρόγραμμα μία γυναίκα DJ πήρε την απόφαση - άγνωστο αν έγινε μετά από παραγγελία - να παίξει ένα αλβανικό εθνικιστικό τραγούδι.
Περίπου δέκα με δεκαπέντε αλβανοί που βρίσκονταν στον χώρο άρχισαν να κινούνται έντονα στον ρυθμό του τραγουδιού και στη συνέχεια να κάνουν την γνωστή χειρονομία του "αετού" ή καλύτερα της "πεταλούδας", όπως προτιμάμε να την χαρακτηρίζουμε.

Στο σημείο ήταν όμως παρόντες εκείνη την ώρα δεκάδες νέοι της Χιμάρας οι οποίοι αντέδρασαν, ζητώντας από τους αλβανούς τουρίστες να σταματήσουν τις χειρονομίες. 
Αυτοί όμως όχι μόνο δεν σταμάτησαν αλλά συνέχισαν περισσότερο την προκλητική τους συμπεριφορά, αρχίζοντας να βρίζουν τα Χιμαριωτόπουλα.

Οι νέοι της Χιμάρας δεν άφησαν αναπάντητες τις προκλήσεις και μετά από έντονες λογομαχίες ήρθαν στα χέρια με τους αλβανο-τουρίστες.
Οι εθνικιστές αλβανοί δεν άργησαν να τραπούν σε φυγή τρέχοντας όπως όπως στα αυτοκίνητα τους για να επιβιβαστούν σε αυτά και να αποκρυνθούν από την παραλία ώστε να σωθούν, ενώ είχαν αρχίσει να πέφτουν και πέτρες!  
Ανεπιβεβαίωτη πληροφορία κάνει λόγο επίσης για απόλυση της DJ που έβαλε να παίξει το επίμαχο αλβανικό τραγούδι.

Το γεγονός αυτό μας αποδεικνύει ότι μπορεί οι νέοι της Χιμάρας να κοιτάνε μεν τη διασκέδαση τους αλλά όταν τους θίγεται το εθνικό φιλότιμο και η εθνική ευαισθησία τους, αποδεικνύουν ότι στις φλέβες τους κυλάει το αίμα του Σπυρομήλιου και όλων των αγωνιστών Χιμαραίων των περασμένων αιώνων. 
Ήταν ένα γεγονός με το οποίο τα Χιμαριωτόπουλα έδειξαν ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τους προκαλεί μέσα στο σπίτι τους και να προβάλει τον αλβανικό εθνικισμό.

Ήταν μία κίνηση μακρία από τις πολιτικές σκοπιμότητες και τις ευκαιρικές λυκο-συμμαχίες τις οποίες προσπαθούν να επιβάλλουν ως πρότυπα οι πολιτικοί ταγοί του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού, όπως έδειξαν στην συγκέντρωση - ντροπή της 14ης Αυγούστου στα Σπήλια.

Τελικά υπάρχει ακόμα ελπίδα!...

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2016

Η οικογένεια Γκικόπουλου στους Δρυμάδες, παράδειγμα προς μίμηση για τους Βορειοηπειρώτες ενάντια στους καταπατητές της γης τους! - Βίντεο

Μια οικογένεια από το χωριό Δρυμάδες της Χιμάρας, προσπάθησε να ελευθερώσει το κτήμα της από το παράνομο κτίσμα που έχει χτίσει Αλβανός καταπατητής αλλά στην προσπάθεια τους να το γκρεμίσουν το παράνομο ήρθαν στα χέρια με του μπράβους του καταπατητή και κατέληξαν στα κρατητήρια της αλβανικής αστυνομίας.
Το συμβάν σημειώθηκε στις 9 Αυγούστου αλλά οι πρώτες εικόνες και στοιχεία δημοσιεύτηκαν μόλις χθες στο αλβανικό ειδησιογραφικό κανάλι ORA News το οποίο διαστρέβλωσε το συμβάν και παρουσίασε την οικογένεια από Δρυμάδες ως κοινούς εγκληματίες οι οποίοι κατέστρεψαν την περιουσία γνωστού Αλβανού δημοσιογράφου.
Συγκεκριμένα η οικογένεια Γκικόπουλου προσπαθεί εδώ και μερικά χρόνια μέσω της δικαστικής οδός να απελευθερώσει το καταπατημένο κτήμα της στην παραλία του χωριού Δρυμάδες. Ο καταπατητής είναι ο γνωστός δημοσιογράφος Σαϊμίρ Κόντρα ο όποιος προσπάθησε να κτίσει ένα παράνομο κτίσμα στο κτήμα αυτό πριν μερικά χρόνια. Το κτίσμα δεν ολοκληρώθηκε ποτέ λόγω της παρέμβασης της οικογένειας Γκικόπουλου η οποία είχε καταφέρει με δικαστικές αποφάσεις να εμποδίσει την συνέχιση των εργασιών. Τον τελευταίο καιρό ο καταπατητής είχε κάνει αίτηση να νομιμοποιήσει το κτίσμα μέσω της διαδικασίας της νομιμοποίησης αυθαιρέτων και όπως φαίνεται το έχει καταφέρει, κάτι που εξάντλησε την υπομονή της οικογένειας Γκικόπουλου η οποία αποφάσισε να κατεδαφίσει το παράνομο κτίσμα μόνη της. Κάτι που προσπάθησε να κάνει στις 9 Αυγούστου. Την κατεδάφιση εμπόδισαν οι μπράβοι του καταπατητή οι οποίοι κάλεσαν την αστυνομία με αποτέλεσμα να συλληφθούν και να οδηγηθούν στα κρατητήρια τα μέλη της οικογένειας Γκικόπουλου.
Περιττό να αναφέρουμε ότι οι μπράβοι του καταπατητή που ξυλοκόπησαν τα μέλη της οικογένειας δεν κρατήθηκαν και θα παρουσιαστούν στο δικαστήριο ως μάρτυρες κατηγορίας.
Η περίπτωση της οικογένειας Γκικόπουλου είναι μια από τις πολλές περιπτώσεις όπου ελληνικές οικογένειες προσπαθώντας να προστατέψουν την περιουσία τους αναγκάζονται να έρθουν σε σύγκρουση με τους καταπατητές οι οποίοι έχουν την βοήθεια του Αλβανικού κράτους που συλλαμβάνει τον νοικοκύρη και όχι τον κλέφτη.




Πηγή: www.himara.gr

Σχόλιο ΕΛΑ: Ένα τεράστιο ΕΥΓΕ! από την πλευρά μας για την ελληνική οικογένεια Γκικόπουλου που υπερασπίστηκε τη γη της στους Δρυμάδες Χιμάρας.
Αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για το πολύπαθο χωριό τους αλλά και για ολόκληρον τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό. Πάντως για τους Δρυμάδες ελπίζουμε να μην αποτελούν εξαίρεση γιατί δεν είναι λίγοι οι προδότες συγχωριανοί τους που ξεπουλάνε τη γη τους ακόμα και τα σπίτια τους στους αλλοεθνείς και αλλόθρησκους κατακτητές.

Τρίτη 16 Αυγούστου 2016

Συγκέντρωση Χιμάρας: Ο πολιτιστικός σύλλογος "Η Ομόνοια" ουρά του Νικολάκ Νεράτζι!

Τα μοναδικά πανό στα ελληνικά κατά την συγκέντρωση διαμαρτυρίας της 14ης Αυγούστου
στη Χιμάρα, στα οποία οι διοργανωτές επέβαλλαν... κρύψιμο!



Ο Αύγουστος, ως γνωστόν, είναι ο μήνας, που οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου που μένουν μακριά από την ιδιαίτερη πατρίδα τους γυρίζουν μαζικά στα χωριά τους, για να περάσουν τις διακοπές στα πάτρια εδάφη τους. 
Θα περίμενε κανείς από την οργάνωση "Ομόνοια" και τη νέα ηγεσία της που ευαγγελιζόταν την ανανέωση του φορέα, ότι θα συσπείρωνε τον κόσμο τουλάχιστον στα κεφαλοχώρια ώστε να υπάρξει ενημέρωση και συζήτηση για τα προβλήματα του τόπου, με στόχο μία νέα έναρξη του αγώνα για διεκδίκηση των δικαιωμάτων του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.
Όμως τίποτα τέτοιο δεν προγραμματίστηκε ούτε και φαίνεται ότι θα γίνει...
Αντίθετα το μόνο που είδαμε από τη "νέα" Ομόνοια είναι η διοργάνωση εκδηλώσεων καθαρά πολιτιστικού χαρακτήρα. 
Δεν το κρίνουμε βέβαια ως κάτι αρνητικό αλλά πιστεύουμε ότι για την πολύπαθη Βόρειο Ήπειρο άλλα πράγματα έχουν προτεραιότητα.

Θεωρήσαμε πάντως ως μία πολύ καλή κίνηση τη διοργάνωση συγκέντρωσης διαμαρτυρίας για το ιδιοκτησιακό στη Χιμάρα, την Κυριακή 14 Αυγούστου, από τις ενώσεις Χιμαριωτών Τιράνων και Αθήνας, με την συμετοχή της Ομόνοιας.

Δυστυχώς όμως, αν και παραβρέθηκαν πάνω από 300 άτομα, το συμπέρασμα ήταν επιοικώς απαράδεκτο αν όχι και ντροπιαστικό για τον Ελληνισμό της Χιμάρας...
Δικαιώθηκαν πανηγυρικά όσοι έλεγαν ότι η κινητικότητα των τελευταίων μηνών γινόταν με σκοπό την προώθηση του πρώην βουλευτή του LSI Νικολάκ Νεράτζι ή για το αξίωμα του βουλευτή στις εκλογές του 2017 ή για του δημάρχου στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. 

Ο κ. Νεράτζι παρουσιάστηκε σαν ο μεγάλος ηγέτης του αγώνα των Χιμαριωτών για την ιδιοκτησία τους μιλώντας αποκλειστικά στα αλβανικά, χωρίς να κάνει φυσικά την παραμικρή αναφορά για τον Ελληνισμό. Το αντίθετο άλλωστε θα αποτελούσε έκπληξη. Πάντως καταδίκασε τις μεθοδεύσεις της μαφίας Γκόρο - Κοκδήμα εις βάρος της Χιμάρας με τις ευλογίες της αλβανικής κυβέρνησης, ενώ τόνισε ότι η γη της περιοχής ανήκει στους Χιμαριώτες πριν από την ίδρυση του αλβανικού κράτους. 

Όμως το τραγικό της υπόθεσης ήταν ότι απηύθυνε ομιλία εξ ολοκλήρου στα αλβανικά και ο κ. Φρέντης Μπελέρης, πρόεδρος του παραρτήματος Ομόνοιας Χιμάρας, του φορέα που εμφανίζεται ότι αντιπροσωπεύει τον Ελληνισμό της περιοχής. Εξαίρεση αποτέλεσε ένα "αδερφοί Χιμαριώτες" που είπε στην αρχή και ένα "η Παναγιά μαζί μας" που είπε στο τέλος.

Στα ελληνικά ήταν ο πολύ σύντομος χαιρετισμός του κ. Στέλιου Μπολάνου, εκ μέρους της Ένωσης Χιμαριωτών που εδρεύει στην Αθήνα.
Στα ελληνικά, ευτυχώς ήταν και ο χαιρετισμός του προέδρου της Ομόνοιας Λεωνίδα Παππά, ο οποίος σημείωσε ότι στη συγκέντρωση θα έπρεπε να παραβρίσκονταν περισσότερα άτομα, αλλά αυτό δεν έγινε λόγω του φόβου που επικρατεί για τους περισότερους. Παράλληλα έκανε αναφορά στη δολοφονία του Αριστοτέλη Γκούμα που έγινε τέτοιες μέρες πριν από έξι χρόνια για την προάσπιση της ελληνικής γλώσσας. 
Ο κ. Παππάς είπε ότι γίνονται επαφές για το ιδιοκτησιακό με ευρωπαϊκούς και αμερικανικούς παράγοντες οι οποίοι εξέφρασαν απορία γιατί δεν υπάρχει κινητοποίηση από τους Χιμαριώτες για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα. "Η συγκέντρωση αυτή αποτελεί μία απάντηση" είπε ο πρόεδρος της Ομόνοιας.
Κατά τη γνώμη μας ο κ. Παππάς μίλησε πιο ωραία απ' όλους μεν, αλλά διαδραμάτιζε ένα θλιβερό ρόλο κομπάρσου μέσα σε αυτή την καθαρά αλβανικού χαρακτήρα παράσταση.

Το λόγο ύστερα πήρε ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ ο οποίος ξεκίνησε με μία περιγραφή για τη Χιμάρα του Άγγλου περιηγητή Ληκ στα αγγλικά. Τον πρόλογο του τον έκανε στα ελληνικά και στα αλβανικά λέγοντας: "Αν μιλούσα πρώτα στα ελληνικά, οι φίλοι μας οι δημοσιογράφοι θα έλεγαν ότι κάνω προπαγάνδα στους Χιμαριώτες. Αν μιλούσα πρώτα στα αλβανικά μεγάλο μέρος των Χιμαριωτών θα έλεγαν ότι πρόδωσα τον αγώνα για την διατήρηση της εθνκής τους ταυτότητας". 
Μα αυτό ακριβώς κάνατε κύριε Ντούλε όλα αυτά τα χρόνια και όχι μόνο επειδή βγάλατε όλη την ομιλία στα αλβανικά, εκτός από τον πρόλογο που αυτομεταφραζόσασταν!

Υπήρξε γενικά το δίλλημα αν έπρεπε δοθεί ή όχι και τα πόσο ελληνικό χρώμα σε μία τέτοια εκδήλωση, λόγω του φόβου μην χαρακτηριστεί από την αλβανική πλευρά ως ελληνική αλυτρωτική προπαγάνδα. Έτσι επιλέχτηκε να δοθεί καθαρά τοπικός χαρακτήρας σε αυτή την ενέργεια και σε γλώσσα που θα απευθύνεται άμεσα στα Τίρανα. Δεν αντιλέγουμε τόσο σε αυτό, μόνο που η γλώσσα αυτού του τόπου είναι η ελληνική, για την οποία και θυσιάστηκε ο Αριστοτέλης Γκούμας στις 12 Αυγούστου 2010. Αυτά που διαδραματίστηκαν το περασμένο Σάββατο προσβάλλουν τη μνήμη του. 
Τουλάχιστον οι κύριοι Μπελέρης και Ντούλες θα έπρεπε να πουν αυτά που είχαν να πουν στα ελληνικά...

Το αποκορύφωμα της ξεφτίλας ήταν η παρουσία και ομιλία του τσάμικης καταγωγής προέδρου του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος Φατμίρ Μεϊντιου και της νεαρής Χάρις Βόγκλι - άγνωστο με ποια ιδιοτήτα - από το Κηπαρό (με μητέρα Κοσοβάρα), η οποία διαλαλούσε με υπερηφάνεια την αλβανική της καταγωγή και την αλβανικότητα της περιοχής! 

Το τελευταίο εξόργισε μερίδα νέων Ελληνόψυχων Χιμαριωτών που αποδοκίμασαν έντονα την συμφοιτήτρια της κόρης του κ. Νεράτζι. Επίσης φώναξαν στα ελληνικά "κάτω τα χέρια από τη Χιμάρα" και "η γη μας είναι η ψυχή μας".
Αυτά τα συνθήματα αποτυπώθηκαν και σε πανό τα οποία όμως οι οργανωτές της συγκέντρωσης απαίτησαν να κρυφτούν πίσω ώστε να μην φαίνονται από τις κάμερες.
Το κεντρικό πανό στο βάθρο ήταν στα αλβανικά όπως και όλα τα πλακάτ τα οποία εμφανίζονταν μπροστά, ενώ μερικά ήταν γραμμένα στην αγγλική. 

Συμπέρασμα είνα ότι κρύβουμε την ελληνική γλώσσα και την ελληνική ταυτότητα για να μην "στεναχωρηθούν" οι αλβανοί και αρχίζουν και λένε τα δικά τους.
Αγώνας όμως με υποχωρήσεις και χατήρια προς αυτούς που απευθύνεις τις διεκδικήσεις σου χάνει την αξία του και εκφυλίζεται. Γιατί το ιδιοκτησιακό της Χιμάρας δεν απευθύνεται απλώς σε πολίτες του αλβανικού κράτους αλλά σε Έλληνες αυτόχθονες που απειλούνται με αφανισμό από τις πατρογονικές τους εστίες.

Στα αλβανικά και η ομιλία του πατριωτικά λαλίστατου σε άλλες περιπτώσεις Δρυμαδιώτη δημοσιογράφου Σταύρου Μάρκου, ενώ μήνυμα εμψύχωσης έστειλε στην αγγλική μέσω skype από τις ΗΠΑ ο πρόεδρος της Ένωσης Χιμαριωτών Αμερικής π. Κοσμάς Καραβέλας, το οποίο μεταφραζόταν στην αλβανική ώστε να καταλαβαίνουν οι... Χιμαριώτες!

"Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα" θα μας πουν οι ιθύνοντες.
Αλλά τα μέσα φοβόμαστε ότι θα μας γυρίσουν μπούμερανγκ.

Η εντύπωση που ήταν διάχυτη στους περισσότερους από τους παρόντες μετά τη συγκέντρωση ήταν πως όλα έγιναν για την προβολή του αλβανίζοντα Χιμαραίου Νικολάκ Νεράτζι και μάλιστα με τις ευλογίες της Ομόνοιας... 
  


Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας της Κυριακής είχε αλβανικό χρώμα με ελάχιστες ελληνικές πινελιές, έτσι σαν χάρη! 



Μόνο ο πρόεδρος τς Ομόνοιας Λεωνίδα Παππάς μίλησε στα ελληνικά με ζεστά λόγια, αποτελούσε όμως θλιβερό κοπμπάρσο σε μία εξ ολοκλήρου αλβανική παράσταση.


Παρασκευή 12 Αυγούστου 2016

Δρυϊνουπόλεως Ανδρέας: Υπεραγία Θεοτόκος, η Μητέρα και Προστασία μας


ΙΕΡΑ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΔΡYΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ,  ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ  &  ΚΟΝΙΤΣΗΣ

Αριθ.  Πρωτ.: 73                                                                                         

Εν Δελβινακίω τη 1η Αυγούστου 2016
  
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ  192α

ΘΕΜΑ: Υπεραγία Θεοτόκος, η Μητέρα και Προστασία μας.

 Αγαπητοί μου Χριστιανοί,

-Α-
  Ο Δεκαπενταύγουστος είναι η κατ’ εξοχήν εορτή προς τιμήν της Παναγίας μας. Οι Ορθόδοξοι πιστοί ευλαβούνται πολύ την Θεοτόκο. Και σπεύδουν στους Ναούς των πόλεων, στα ταπεινά εξωκκλήσια της υπαίθρου, στα πάμπολλα Μοναστήρια, που έχουν ιδρυθή προς τιμήν της, για να προσευχηθούν και να καταθέσουν στην χάρη της τα πολλά και, συχνά πιεστικά, προβλήματα που τους απασχολούν. Γιατί η Παναγία είναι η Μητέρα και η θερμή Προστάτις και Βοηθός όλων των Χριστιανών.

-Β-
 Όμως, ο Δεκαπενταύγουστος μας πηγαίνει εβδομήντα έξη χρόνια πίσω, στην Τήνο, στο 1940, στο έτος – σταθμό της νεώτερης Ιστορίας μας. Στο λιμάνι του νησιού βρίσκεται, ανάμεσα στα άλλα πλοία, το αντιτορπιλλικό «ΕΛΛΗ», που έχει έλθει κι’ αυτό για να αποδώση τιμές στην Παναγία. Οι προσκυνητές, κοσμοπλήμμυρα, με φανερή την ευλάβεια στα πρόσωπά τους. Ψαλμοί και ύμνοι αναπέμπονται, ενώ η ευωδιαστή οσμή του θυμιάματος γεμίζει με ιλαρότητα την ατμόσφαιρα.

-Γ-
  Αίφνης, μια τορπίλλη από υποβρύχιο «αγνώστου εθνικότητος», όπως ανακοίνωσε η Κυβέρνηση για λόγους σκοπιμότητος, χτύπησε την «ΕΛΛΗ». Κι’ άλλη μια, χωρίς να βρη τον στόχο της, εξερράγη στην προκυμαία. Όλοι οι Έλληνες διαισθάνθηκαν ότι το «αγνώστου εθνικότητος» υποβρύχιο ήταν Ιταλικό, και ότι η ύπουλη εκείνη επίθεση ήταν προοίμιο του πολέμου, που δεν θ’ αργούσε ν’ αρχίση. Κι’ ενώ η Ιταλία θέλησε μ’ αυτή την άνανδρη ενέργεια να τρομοκρατήση τον Ελληνικό Λαό, έγινε το αντίθετο : Οι Έλληνες πίστεψαν ακράδαντα, ότι η «υβρισμένη Παναγία της Τήνου» θα τιμωρούσε τον άνανδρο δολοφόνο παραδειγματικά.

-Δ-
Κι’ η ώρα που όλοι περίμεναν ήλθε στις 28 Οκτωβρίου 1940. Ηγεσία, Στρατός και Λαός, ενωμένοι όλοι «σαν μια γροθιά», αγωνίστηκαν στα βουνά της Βορείου Ηπείρου υπέρ βωμών και εστιών, με πίστη στο Θεό και στην βοήθεια της Παναγίας. Είναι δε χαρακτηριστικό, ότι οι φαντάροι μας έλεγαν πως έβλεπαν μια μεγάλη γυναικεία μορφή να σκεπάζη με τα πέπλα της το ελληνικό Στράτευμα. Γι’ αυτό και ο τότε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρύσανθος, πίσω από τις μικρές εικόνες της Γλυκοφιλούσας, οι οποίες μοιράστηκαν στο Μέτωπο σε όλο το Στρατό μας, έγραφε ιδιοχείρως : «Νικηταί υπό την σκέπην της Παναγίας».

-Ε-
«Υπό την σκέπην της Παναγίας» ολόκληρο το Έθνος τότε. Αλλά και σήμερα είναι ανάγκη να βρισκώμαστε όλοι οι Έλληνες κάτω από την σκέπη και την προστασία της Υπεραγίας Θεοτόκου. Γιατί, σήμερα, το σκάφος του Έθνους το χτυπάνε δυνατοί άνεμοι και ισχυρές τρικυμίες από το πνεύμα της απιστίας, της «ύβρεως» και της ποικίλης διαφθοράς. Η ακριτική Μητρόπολή μας, συνεχίζοντας με τις μικρές της δυνάμεις, το έργο του αειμνήστου Μητροπολίτου κυρού ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ, καλεί κι’ εφέτος όλους τους πιστούς σ’ ένα στρατόπεδο προσευχής, στην πανάρχαια Ιερά Μονή της Μολυβδοσκέπαστης, στην Αγρυπνία του Δεκαπενταυγούστου.

-ΣΤ-
Η Αγρυπνία θα αρχίση στις 9 το βράδυ της 14ης Αυγούστου και θα τελειώση το πρωί, γύρω στις 5.30 της 15ης Αυγούστου. Όλοι πρέπει να δώσουμε το «παρών» στην ολονύχτια αυτή προσευχή. Ένας στρατός προσευχής θα γίνη δεκτός από την Παναγία μας. Κι’ εκείνη, σαν Μητέρα στοργική που είναι, θα μεσιτεύη προς τον Υιό της, τον Κύριο Ιησού Χριστό, ώστε Εκείνος να δίνη λύσεις στα προβλήματά μας, αφού «πολύ ισχύει δέησις Μητρός προς ευμένειαν Δεσπότου».
Χρόνια πολλά και άγια. Η Παναγία βοήθειά μας.

Διάπυρος προς Χριστόν ευχέτης
Ο  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

†  Ο Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης  Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ

Έξι χρόνια από τη δολοφονία του Αριστοτέλη Γκούμα


Έξι χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την δολοφονία του Αριστοτέλη Γκούμα, που έγινε μερικές δεκάδες μέτρα έξω από το σπίτι του στη Χιμάρα της Βορείου Ηπείρου.

Ο 37χρονος έχασε τη ζωή του το βράδυ της 12ης Αυγούστου 2010 από μισαλλόδοξους αλβανούς εξτρεμιστές επειδή επέμενε να μιλάει δημόσια την ελληνική γλώσσα στην γενέτειρα του. 

Είναι γνωστό ότι τόσο η εκάστοτε αλβανική κυβέρνηση όσο και η αλβανική κοινωνία δεν αναγνωρίζουν την ελληνική εθνική ταυτότητα της Χιμάρας και των κατοίκων της και δεν χάνουν την ευκαιρία να το υπενθυμίζουν σε κάθε ευκαιρία.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο πολιτικός κόσμος, τα ΜΜΕ, η κοινή γνώμη αλλά και η "δικαιοσύνη" της Αλβανίας αντιμετώπισαν λίγο - πολύ ως "ήρωες" τους άνανδρους δολοφόνους του Αριστοτέλη...

Τον τελευταίο χρόνο, αρχής γενομένης από την κατεδάφιση του Ιερού Ναού Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες τον περσινό Αύγουστο, η αλβανική πλευρά έχει ξεκινήσει ένα νέο γύρο λυσσαλέου πολέμου κατά του Ελληνισμού της Χιμάρας, έχοντας ως όχημα την δημοτική αρχή του γενίτσαρου Γκέργκι Γκόρο. 

Μαζί με την απαγόρευση ουσιαστικά της γλώσσας μας, για την οποία δολοφόνησαν τον Αριστοτέλη Γκούμα, θέλουν να αρπάξουν τις ιδιοκτησίες, ακόμα και να γκρεμίσουν τα σπίτια αυτοχθόνων κατοίκων της Χιμάρας.

Αν όλα αυτά δεν αποτελούν Γενοκτονία, τι αποτελούν τότε;

Το χειρότερο όμως σε αυτή την υπόθεση είναι ότι οι ίδιοι οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου δείχνουν να έχουν ξεχάσει την θυσία του Αριστοτέλη και γενικότερα να αδιαφορούν για την τύχη της ιδιαίτερης πατρίδας τους.

Δυστυχώς τις τελευταίες μέρες, με εξαίρεση τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Κυριακή 14 Αυγούστου στο Δημαρχείο Χιμάρας για το ιδιοκτησιακό, ενημερωνόμαστε μόνο για την πραγματοποίηση διάφορων εκδηλώσεων πολιτιστικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα στα πάτρια εδάφη, από φορείς - με κυριότερο την ΔΕΕΕΜ Ομόνοια - που θα έπρεπε να συμβάλλουν στην συσπείρωση του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού για την διεκδίκηση των δικαιωμάτων του και την καταπολέμηση των μεθοδεύσεων που οδηγούν στον αφανισμό του.

Ο Εθνικός Σύλλογος Βόρειος Ήπειρος 1914 τιμά την θυσία του Αριστοτέλη Γκούμα, συνεχίζοντας με τις όποιες δυνάμεις του τον αγώνα για τη δικαίωση της αλύτρωτης Ηπείρου.


Εθνικός Σύλλογος Βόρειος Ήπειρος 1914
12 Αυγούστου 2016 





ΑΘΑΝΑΤΟΣ

esvh1914.blogspot.gr


Σημείωση ΕΛΑ:

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή 12 Αυγούστου, στις 10 το πρωί, το τρισάγιο στη μνήμη του Αριστοτέλη Γκούμα με αφορμή τη συμπλήρωση έξι χρόνων από την δολοφονία του.
Αιωνία του η μνήμη! Καλό κουράγιο στους γονείς του, τα αδέρφια και τους συγγενείς του! 
Για όσο υπάρχει αυτό το ιστολόγιο υποσχόμαστε να μην λησμονηθεί ποτέ η η θυσία του.







Πέμπτη 11 Αυγούστου 2016

Αδειάζει την Αλβανία ο Επίτροπος Hahn μετά από Γραπτή Ερώτηση του Ευρωβουλευτή Νότη Μαριά για το ιδιοκτησιακό στη Β. Ήπειρο


Βουλευτικό Γραφείο Νότη Μαριά


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ





Αδειάζει την Αλβανία ο Επίτροπος Hahn μετά από Γραπτή Ερώτηση του Νότη Μαριά


Εμμέσως πλην σαφώς άδειασε τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης Ράμα σε βάρος των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου, ο Επίτροπος κ. Hahn (σημ. ΕΛΑ: φώτο), μετά από Γραπτή Ερώτηση που του κατέθεσε στις 19 Απριλίου 2016 ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής, Καθηγητής, Νότης Μαριάς.
Συγκεκριμένα, στην Απάντηση που εξέδωσε ο κ. Hahn υπενθυμίζει ότι η Επιτροπή «προσδίδει μεγάλη σημασία στα δικαιώματα των ανθρώπων που ανήκουν σε μειονότητες» αλλά και στην «εδραίωση του κράτους δικαίου», δύο ζητήματα που βρίσκονται «στον πυρήνα των σχέσεων της ΕΕ με την Αλβανία».
«Στο πλαίσιο του τακτικού διαλόγου, η Επιτροπή προέτρεψε την Αλβανία να βρει μια δίκαιη και αποτελεσματική λύση σχετικά με τα θέματα ιδιοκτησίας» τονίζει και προσθέτει ότι «η Επιτροπή ζήτησε από την Αλβανία να εγκρίνει νόμο για τη διασφάλιση της ισότιμης αντιμετώπισης των εθνικών, εθνοτικών και γλωσσικών μειονοτήτων».
Ήρθε λοιπόν η ώρα η κυβέρνηση της Αλβανίας να σεβαστεί το Κράτος Δικαίου και τα δικαιώματα της Ελληνικής εθνικής μειονότητας της Βορείου Ηπείρου και να σταματήσει την παράνομη υφαρπαγή των περιουσιών των Ελλήνων στην περιοχή της Χειμάρρας.  


Ακολουθούν η Γραπτή Ερώτηση του Νότη Μαριά και η Απάντηση του κ. Hahn:


Παραβιάσεις των ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων της ελληνικής εθνικής μειονότητας της Βορείου Ηπείρου από τις αλβανικές αρχές - 19 Απριλίου 2016
Με μία προκλητική απόφαση, η κυβέρνηση της Αλβανίας ακύρωσε τους τίτλους ιδιοκτησίας γης που κατέχουν 123 οικογένειες μέλη της ελληνικής εθνικής μειονότητας της Βορείου Ηπείρου στο χωριό Δρυμάδες της Χειμάρρας. Πρόκειται για τίτλους ιδιοκτησίας που εκδόθηκαν το 1994, βάσει του νόμου 7501.
Η προκλητική αυτή απόφαση κάνει λόγο για δήθεν «παρατυπίες» στους εν λόγω 123 τίτλους ιδιοκτησίας και ζητά από τον Δήμο Χειμάρρας να προχωρήσει στην ακύρωσή τους. Κάθε τίτλος ιδιοκτησίας συμπεριλαμβάνει όλα τα αγροτεμάχια που έχει στην κατοχή της μια οικογένεια, που κατά περίπτωση μπορεί να είναι από 1-10 και περισσότερα, με έκταση από 100 τ.μ. έως 10 000 τ.μ. το καθένα. Με αυτήν την απόφαση αφαιρούνται τίτλοι ιδιοκτησίας από τις μισές ελληνικές οικογένειες των Δρυμάδων και επιστρέφουν στο αλβανικό κράτος.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται στις μεθοδεύσεις της αλβανικής κυβέρνησης να αφαιρέσει αυθαίρετα τίτλους ιδιοκτησίας από μέλη της ελληνικής εθνικής μειονότητας της Βορείου Ηπείρου.
Ερωτάται η Επιτροπή ποια μέτρα προτίθεται να λάβει προκειμένου:
Να ακυρωθεί η παραπάνω παράνομη απόφαση των αλβανικών αρχών.
Να υποχρεωθεί η Αλβανία να σέβεται τα δικαιώματα της ελληνικής εθνικής μειονότητας της Βορείου Ηπείρου, το δικαίωμα στην ιδιοκτησία και τη λειτουργία του Κράτους Δικαίου.


Απάντηση του κ. Hahn εξ ονόματος της Επιτροπής - 1 Ιουλίου 2016
Η Επιτροπή προσδίδει μεγάλη σημασία στα δικαιώματα των ανθρώπων που ανήκουν σε μειονότητες καθώς και στην εδραίωση του κράτους δικαίου σε όλες τις χώρες διεύρυνσης. Αυτά τα θέματα είναι αλληλένδετα και παραμένουν στον πυρήνα των σχέσεων της ΕΕ με την Αλβανία. Στη παρούσα φάση, τα παραπάνω εντάσσονται στο πλαίσιο των πέντε βασικών προτεραιοτήτων τις οποίες η ΕΕ θεωρεί απαραίτητες για την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων.
Όσον αφορά τα δικαιώματα ιδιοκτησίας, η Επιτροπή έχει επανειλημμένα καλέσει την Αλβανία να αντιμετωπίσει το θέμα της επιστροφής ή αποζημίωσης περιουσιών που κατασχέθηκαν κατά την κομμουνιστική περίοδο. Στο πλαίσιο του τακτικού διαλόγου, η Επιτροπή προέτρεψε την Αλβανία να βρει μια δίκαιη και αποτελεσματική λύση σχετικά με τα θέματα ιδιοκτησίας. Η διαδικασία καταγραφής της ιδιωτικής περιουσίας, η ψηφιοποίηση και χαρτογράφηση, καθώς και η επικαιροποίηση και η εφαρμογή της στρατηγικής και του σχεδίου δράσης της Αλβανίας για την περίοδο 2012-2020 σχετικά με τα δικαιώματα ιδιοκτησίας, θα εξασφαλίσουν ότι διασφαλίζονται τα δικαιώματα ιδιοκτησίας όλων των πολιτών.

Όσον αφορά την προστασία των μειονοτήτων, η Επιτροπή ζήτησε από την Αλβανία να εγκρίνει νόμο για τη διασφάλιση της ισότιμης αντιμετώπισης των εθνικών, εθνοτικών και γλωσσικών μειονοτήτων, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές συστάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης για την εφαρμογή της σύμβασης-πλαίσιο σχετικά με την προστασία των Εθνικών Μειονοτήτων. Η Επιτροπή υπενθυμίζει τη σημασία αναζήτησης βιώσιμων και διαρθρωτικών λύσεων, εξασφαλίζοντας έτσι πως προστατεύονται τα δικαιώματα όλων των πολιτών της Αλβανίας. Η Επιτροπή θα συνεχίσει να παρακολουθεί την πρόοδο της Αλβανίας σε αυτούς τομείς και να παρέχει αξιολόγηση στο πλαίσιο της τακτικής της έκθεσης.

Ενότητα, συμφιλίωση και εμμονή, οι σημερινές αναγκαιότητες - Με αφορμή τον ένα χρόνο χωρίς τον Θόδωρο Βεζιάνη

Πέρασε ένας χρόνος που ο αείμνηστος Θεόδωρος Βεζιάνης ησυχάζει στη Βασιλεία των Ουρανών. Δεν παύει, όμως, να είναι κοντά μας. Γιατί είναι κοντά μας η ψυχή του. Είναι το πνεύμα του. Είναι οι ιδέες του.  Είναι η εφημερίδα «το Όραμα», για την έκδοση της οποίας  οι φίλοι του συνεχίζουν άκαμπτοι. Είναι το τελευταίο του γραπτό,  για την ενότητα: «Να σταματήσει ο βραχνάς εσείς και εμείς. Είμαστε όλοι Έλληνες», ως μία παρακαταθήκη για όλους.

Δεν έχω σκοπό να κάνω ηθική για την πλέρια σημασία των λέξεων  «ενότητα», «συμφιλίωση» και «εμμονή». Πόσο μάλλον σε αναγνώστες μορφωτικού επιπέδου και λογικής. Η πείρα, όμως, των είκοσι έξι χρόνων δημοκρατίας και οι σημερινές καταστάσεις και αναγκαιότητες, το επιβάλλουν.

Με ενότητα και συμφιλίωση, τα πρώτα δύσκολα χρόνια της εγκατάστασης της δημοκρατίας σ’ αυτή τη χώρα, που βγήκε  από την πέντε δεκαετιών κόλαση και  φρίκη, ιδρύσαμε την πολιτικοκοινωνική μας οργάνωση την ΟΜΟΝΟΙΑ και πλαισιωθήκαμε ικανοποιητικά και ολοκληρωτικά γύρω της, για να πετύχομε πάρα πολλά.

Με εμμονή, οργανώνοντας συλλαλητήρια και αποχές, ταρακουνώντας τα λιμνάζουσα νερά ιθυνόντων και κυβερνήσεων, μπορέσαμε να κερδίσουμε το άνοιγμα των ελληνικών σχολείων στις πόλεις των Αγ. Σαράντα, Αργυροκάστρου και Δελβίνου και στα χωριά με μεικτό πληθυσμό και… πάρα πολλά άλλα.

Οι σημερινές καταστάσεις έχουν τις διαταραχές τους, έχουν τις ακμές και τις παρακμές τους. Μέσα στο κράτος λειτουργεί και το παρακράτος. Μέσα στη δημοκρατία και η μορφή της δικτατορίας, διαμέσου των εθνικιστών και των αντιεξουσιαστών. Το μίσος του ανθρώπου προς τον άνθρωπο, προς το γείτονα και το συγχωριανό, ακόμα και προς τον ίδιο τον αδερφό και κυρίως το θρησκευτικό και εθνικιστικό μίσος   όχι μόνον ξεμύτισαν, αλλά και φούντωσαν.

Πόσα δικαστήρια, πόσοι τσακωμοί, ακόμα και πόσες δολοφονίες  έχουν γίνει στο όνομα αυτού του μίσους, με το μόνο κίνητρο, την αντιζηλία  για την προκοπή του άλλου, για λίγα τετραγωνικά μέτρα οικόπεδο ή για μια φράχτη.

Το φαινόμενο γίνεται ακόμη πιο τραγικό λόγω και της εκάστοτε κυβερνητικής αδιαλλαξίας, φορεμένη με το  μανδύα του εθνικισμού, για την μη επιστροφή των περιουσιών στους δικαιούχους, την αναγνώριση των ψεύτικων τίτλων ιδιοκτησίας σε αλλόθρησκους εις βάρος της Ελληνικής Κοινότητας, την θρησκευτική και εθνική αλλοίωση του χώρου, σχέδια που υπήρχαν πάντοτε στις αλβανικές καλένδες.

Σε τέτοιες περιστάσεις χρειάζεται η ενότητα και η συμφιλίωση των δικών μας ανθρώπων, των χωριανών σε κάθε κοινότητα, σε κάθε δήμο, σ’ όλη την Ελληνική μας Κοινότητα.
Ας μας φωτίσει το παράδειγμα των Κωσταριτών, στο δήμο Φοινίκης, που δεν το βάζουν κάτω. Έφθασαν τα είκοσι δικαστήρια από το Πρωτοβάθμιο στο Εφετείο  και πάλι απ’ την αρχή, για τα δεκάδες στρέμματα λιβαδιών και δασών που διεκδικούν  αλλόθρησκοι  από το Δέλβινο με πλαστά έγγραφα. Το παλεύουν.

Σε αντίθεση με  δικαστήρια που γίνονται σε πολλές κοινότητές μας για μια φράχτη ή για μερικά τετραγωνικά μέτρα γης που ο ένας ή ο άλλος τα παραχώρησε στο δικό του μερίδιο.
Σε κάποιες άλλες κοινότητες πωλούν τα δικά τους οικόπεδα σε αλλόθρησκους, συμβάλλοντας στην αλλοίωση του δημογραφικού μας χώρου. Κάπου αλλού τα κομματικά μίση και πάθη,  τα «εσωτερικά τους δικαστήρια», διέσπασαν την ενότητα και στη θέση της αγάπης  φώλιασε το μίσος. Τόσο, που ακόμα σήμερα χρησιμοποιούν τις λέξεις: «εμείς» και «εσείς», «κομμουνιστής» και «κουλάκος».

Καιρός ν’ αφήσουμε στην άκρη τα μίση, κομματικές και ιδεολογικές τοποθετήσεις και να δώσουμε το χέρι ο ένας του άλλου, γιατί όπως έγραφε ο αείμνηστος Βεζιάνης:
ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ.

Καθήκον και μερίδιο έχουν οι Αδελφότητες και οι Σύλλογοι στην Ελλάδα, η οργάνωση της Ομόνοιας. Ν’ ασχοληθούν περισσότερο με τα εσωτερικά των κοινοτήτων και των ανθρώπων μας.         

Βαγγέλης Παπαχρήστος

από sfeva.gr

Τρίτη 9 Αυγούστου 2016

Να γιατί έχουμε «αριστερή» αρθρογραφία ΥΠΕΡ των Τσάμηδων συνεργατών των ναζί!

Εθνοκάθαρση σύμφωνα με τους αρθρογράφους, η δίκαιη τιμωρία των Τσάμηδων συνεργατών των ναζί…

Μήπως τα δυο κείμενα, το πρώτο εδώ: «Να σταματήσει η σιωπή για την εθνοκάθαρση των τσάμηδων της Θεσπρωτίας» και το δεύτερο εδώ: Μια ανεπιθύμητη μειονότητα, έγιναν  για να προετοιμαστεί ο αφελής κόσμος της «Αριστεράς» και γενικότερα το κλίμα στην ελληνική κοινή γνώμη ακριβώς επειδή ο Κοτζιάς -προφανώς με τη συναίνεση του Τσίπρα- ετοιμάζεται να ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙ τα παιδιά των τσάμηδων για την εκδίωξη των ναζιστών εγκληματιών παππούδων τους την ίδια στιγμή που κόβει μισθούς και συντάξεις των ελλήνων κατόπιν εντολών των γερμανών;!!!
Δηλαδή λεφτά δεν έχουμε για μισθούς και συντάξεις, αλλά έχουμε για αποζημιώσεις τσάμηδων… κόφτης και πλειστηριασμοί λογαριασμών και πρώτων κατοικιών για τους έλληνες, μπαγιόκο για τους τσάμηδες…
Μην αναρωτηθεί μετά κανείς ΓΙΑΤΙ νομοτελειακά μετά τη βρώμικη διακυβέρνηση Τσίπρα θα σαρώσει η ακροδεξιά…
 
Από την ιστοσελίδα liberal.gr 

Ο κ. Κοτζιάς ικανοποιήθηκε όπως είπε που ο Αλβανός ομόλογος του,  έθεσε το θέμα των Τσάμηδων όχι στην διάσταση  εδαφικής διεκδίκησης. Με απλά λόγια ο κ. Κοτζιάς θεωρεί …επιτυχία ότι ο κ. Μπουσάτι όταν επέβαλλε στην ατζέντα την «ανθρωπινή διάσταση του Τσάμικου» δεν υπέβαλλε ταυτόχρονα και αίτημα για «επιστροφή» της Ηπείρου μέχρι και την  Θεσπρωτία  υπό Αλβανική κυριαρχία!
Αυτό που δεν θέλησε να πει όμως ο κ. Κοτζιάς η προφανώς το υποβαθμίζει για να μην αποκαλυφθεί το σοβαρότατο ολίσθημα, είναι ότι δημοσίως δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσουν τα ζητήματα των παιδιών και απογόνων των Τσάμηδων άλλα και εκείνων των Τσάμηδων που δεν καταδικάστηκαν από τα ελληνικά στρατοδικεία, αποτελεί δέσμευση για την χώρα και αποδοχή μιας βασικής  διεκδίκησης του Αλβανικού Αλυτρωτισμού.

 Δείτε Ο αυτισμός της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής


ΥΠΕΡ των Τσάμηδων δια «αριστερών» χειρών και σε «αριστερά» μέσα…
Τυχαίο;
δεν νομίζω… 
η πρακτορίλα πάει σύννεφο σε αυτή την άθλια εγχώρια «Αριστερά» των ΜΚΟ, των τροτσκιστών, των ευρωπαϊστών και κάθε λογής έμμισθων και μη, εθνομηδενιστών…
Με άλλα λόγια, μ... ήταν ο Τίτο που τιμώρησε και εκδίωξε τη γερμανική μειονότητα της Γιουγκοσλαβίας επειδή σε ποσοστό 95% επιστρατεύτηκε στο πλευρό των ναζί εισβολέων, μ... ήταν και ο Μπένες, ο αστοδημοκράτης αλλά αντιναζιστής πρόεδρος της Τσεχοσλοβακίας που τιμώρησε και εκδίωξε τους γερμανούς μειονοτικούς-Σουδήτες επειδή στο σύνολό τους στρατεύτηκαν με τους χιτλερικούς κατακτητές…

Τελικά «αριστερός» σε αυτή τη χώρα σημαίνει μισθοφόρος ξένων και βρώμικων συμφερόντων… δηλαδή «τα παίρνω απ’όποιον δίνει», είτε είναι αμερικανός είτε γερμανός ιμπεριαλιστής, είτε αλβανός σωβινιστής κι απόγονος συνεργατών των ναζί…πάση θυσία να ΠΕΣΕΙ ο αρχιπροδότης Τσίπρας!

Την Κυριακή 14 Αυγούστου η συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Δημαρχείο Χιμάρας

Η Ένωση Χειμαρριωτών "Η ΧΕΙΜΑΡΡΑ"" προσκάλεσε όλα τα μέλη της και τους δημότες Χειμάρρας που διαμένουν στην Αθήνα, στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 17 Ιουλίου 2016, ώρα 10.00 π.μ. στο Αμφιθέατρο "Α. Τρίτσης", εντός του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50). Λαμβάνοντας υπ' όψιν την κρισιμότητα των εξελίξεων στον δήμο Χειμάρρας, η Ένωση Χειμαρριωτών πραγματοποίησε αυτήντην Έκτακτη Γενική Συνέλευση, με βασικό στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των δημοτών Χειμάρρας σχετικά με τις παρεμβάσεις της τοπικής και κεντρικής εξουσίας στο περιουσιακό ζήτημα και τον αστικό σχεδιασμό του δήμου.

        Κεντρικός παρουσιαστής της εκδήλωσης ήταν ο Στέλιος Μπολλάνος, ο οποίος διάβασε τον χαιρετισμό του Προέδρου της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ», Λεωνίδα Παππά, ενώ υπήρξε και ζωντανή σύνδεση, μέσω SKYPE, με τον Πρόεδρο του ΚΕΑΔ, Ευάγγελο Ντούλε. Αργότερα, επίσης μέσω SKYPE, παρενέβη ο Σύλλογος Χειμαρριωτών Αμερικής, με τον Πρόεδρό της, πατέρα Καραβέλα, και το Δ.Σ. του.

      Στην συνέχεια, ο λόγος δόθηκε στην Πρόεδρο της Ένωσης Χειμαρριωτών, Μαρία Μπολάνου, η οποία επεσήμανε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτή την στιγμή ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός, καθώς και τον τρόπο αντιμετώπισής τους. (Ολόκληρος ο λόγος της Μ.Μπ. στην στήλη μας : ΕΔΩ ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ).

       Μετά την Μαρία Μπολάνου, τον λόγο πήρε ο δικηγόρος Αντώνης Νέτσος, ο οποίος αναφέρθηκε στις μεθοδεύσεις των Αλβανών ενάντια στον Ελληνικό πληθυσμό της Βορείου Ηπείρου, τα τελευταία δύο χρόνια.
Ξεκίνησαν από τον σφετερισμό και την κακοποίηση των λατρευτικών χώρων, ο οποίος άρχισε από τον Αύγουστο 2015, από το χωριό Δρυμάδες, με το γκρέμισμα της εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου που, αν και υπήρχε εδώ και αιώνες, ο Δήμαρχος Χειμάρρας, Γιώργιος Γκόρος, την χαρακτήρισε ‘’ παράνομο κτίσμα’’, το οποίο έπρεπε να κατεδαφισθεί, με την επιστράτευση  της πολεοδομικής αστυνομίας.
Ακιλούθησε σωρεία άλλων εκδηλώσεων κυβερνητικής αυθαιρεσίας, μέχρι σήμερα, εις βάρος του ντόπιου Ελληνικού πληθυσμού, ειδικά στην ευρύτερη περιφέρεια της Χειμάρρας. Πρωταγωνιστές αυτών των αυθαιρεσιών, ο πρωθυπουργός Έντι Ράμα, σε αγαστή συνεργασία με τον δήμαρχο Χειμάρρας, Γιώργο Γκόρο, οι οποίοι δεν διστάζουν να γκρεμίζουν, με το ‘έτσι θέλω’ τα σπίτια των Βορειοηπειρωτών και να τους πετάξουν στον δρόμο, εντελώς απροειδοποίητα και μην αφήνοντάς τους κανένα περιθώριο να αντιδράσουν.  Και τώρα έρχονται και τα λεγόμενα ‘’έργα ανάπλασης’’, για να καταστρέψουν και να αλλοιώσουν ότι έμεινε όρθιο. Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι αυτοί που τα ανέλαβαν έγραψαν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους τους υπάρχοντες νόμους και διατάξεις περί ‘’διατηρητέων κτισμάτων και μνημείων’’. Και, στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Χειμάρρας επιστρατεύτηκαν ‘φουσκωτοί’ από την Λέζα, οι οποίοι επιτέθηκαν και τραυμάτισαν τους παρευρισκόμενους δημότες, προκειμένου να τους ‘πείσουν’ να δεχθούν αυτά τα ‘έργα ανάπλασης᾿, έχοντας μάλιστα την κάλυψη του ίδιου του δημάρχου, Γιώργου Γκόρου.
Η Ενωση Χεμαρριωτών και  το Παράρτημα της ὈΜΟΝΟΙΑΣ’ Χειμάρρας είναι οι μόνες φωνές που ενημερώνουν για τα τεκταινόμενα στην περιοχή και ζητούν στήριξη, συμπαράσταση και συμπαράταξη του κόσμου, για να υπάρξουν συλλογικές ενέργειες, προκειμένου να υπάρξουν και αποτελέσματα.   

        Επόμενος ομιλητής ήταν ο Θοδωρής Γκούμας, ο οποίος αναφέρθηκε στις προσεχείς προγραμματισμένες ενέργειες της Ένωσης Χειμαρριωτών’ που, σημειωτέον, κλείνει 25 χρόνια συνεχούς παρουσίας.
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της τακτικής Γενικής Συνέλευσης του προσεχούς Οκτωβρίου, υπάρχουν αρκετά θέματα, τα οποία βρίσκονται υπό συζήτηση και αφορούν την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία της Ένωσης Χειμαρριωτών

Δευτέρα 8 Αυγούστου 2016

Αρχίζουν οι αιτήσεις για τις συντάξεις ομογενών, άγνωστο όμως πότε θα αρχίσουν να καταβάλλονται!!!

Την έναρξη της διαδικασίας απονομής των πάλαι ποτέ συντάξεων Ποντίων, Βορειοηπειρωτών και γενικά ανασφάλιστων υπερηλίκων, που πήρε τη μορφή επιδόματος, ανακοίνωσε το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων αρχίζει στις 22 Αυγούστου 2016 και, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, «από πλευράς ΟΓΑ θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για τη συντομότερη επεξεργασία των αιτήσεων».

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν είναι γνωστό πότε θα αρχίσει η καταβολή του επιδόματος των 360 ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει άμεσα να μελετήσουν τις –αυστηρότερες σε σχέση με το παρελθόν– προϋποθέσεις για την καταβολή του, να συγκεντρώσουν τα δικαιολογητικά και να τα προσκομίσουν στους ανταποκριτές του ΟΓΑ του τόπου κατοικίας τους.

Τα δικαιολογητικά καθορίζονται με την Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β΄ 2401/3-8-2016. Την εν λόγω ΚΥΑ με τα απαραίτητα δικαιολογητικά μπορείτε να δείτε και να κατεβάσετε από εδώ.

Το pontos-news.gr διευκολύνοντας το έργο των συγγενών των υπερήλικων Ποντίων, οι οποίοι θα θελήσουν να μελετήσουν τις προϋποθέσεις χορήγησης του επιδόματος και τα δικαιολογητικά, τα εισοδηματικά κριτήρια αλλά και το πού βρίσκονται οι ανταποκριτές του ΟΓΑ, να μάθουν πώς και πότε θα εκδοθεί η απόφαση και σε πόσο διάστημα θα αρχίσουν να λαμβάνουν το επίδομα αλλά και να εκτυπώσουν την προσυμπληρωμένη φόρμα-αίτηση, επισυνάπτει την επίμαχη εγκύκλιο του ΟΓΑ. Μπορείτε να τη δείτε και να την κατεβάσετε εδώ.
Προσοχή: Καμία απόφαση για σύνταξη που δινόταν σε υπερηλίκους Ποντίους στο παρελθόν δεν ισχύει πλέον. Όλοι οφείλουν να υποβάλουν νέα αίτηση.
Ένα πάγιο και σθεναρό αίτημα των ποντιακών οργανώσεων, που απηχούσε την κραυγή αγωνίας δεκάδων χιλιάδων υπερήλικων ανασφάλιστων Ποντίων, ικανοποιείται καθυστερημένα και πάντως για σαφώς λιγότερους, είτε γιατί πλέον τα κριτήρια έχουν γίνει εξαιρετικά πιο αυστηρά είτε γιατί πολλοί από τους ανθρώπους αυτούς που είδαν τις (πενιχρές, σε κάθε περίπτωση) συντάξεις τους να μηδενίζονται, έχουν αποδημήσει.


Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016

Ένας χρόνος χωρίς τον Θοδωρή Βεζιάνη - Πάντα θα είναι στις καρδιές μας, γιατί αξίζει να είναι

του Βαγγέλη Παπαχρήστου

Πέρασε ένας χρόνος απ’ εκείνη την φαρμακερή μέρα, της 5ης Αυγούστου 2015, που έφυγε από κοντά μας ο Θοδωρής ο Βεζιάνης.

Έφυγε ο άνθρωπος με το φαρδύ μέτωπο και το διαπεραστικό βλέμμα. Ο ευκίνητος, ο άοκνος, ο στοχαστικός, ο διορατικός. Ο εύχαρις και αποφασιστικός. Ο άνθρωπος με το πλατύ χαμόγελο και τα γλυκά, πειστικά του λόγια. Ο άνθρωπος των ήπιων τόνων και των κοινωνικών αρχών.  

Έφυγε ο αξιόλογος εκπαιδευτικός και ο καλός φιλόμουσος.
Οι δάσκαλοι της Βιολογίας και Χημείας δεν θα ξεχάσουν το ξακουστό εργαστήριο της Βιολογίας του σχολείου της Φραστανής, μοντέλο σ’ όλο το νομό,  μα και σ’ όλη τη χώρα. 
Οι μαθητές, που πέρασαν από τα δικά του χέρια, δεν θα ξεχάσουν τον άξιο, τον γλυκό, τον  έμπειρο καθηγητή τους, τον τίμιο εκπαιδευτικό.
Έτυχε να τον γνωρίσω σε διεθνή συνάντηση φυσιοδιφών στην Τροπόγια. Αμέσως σ’ έκανε με τον εαυτό του. Με τα λόγια και το χαμόγελό του. Με την διαπεραστική ματιά και την πειθώ του. Γίναμε φίλοι.

Η φιλία ρίζωσε πιο πολύ την 11η Ιανουαρίου 1991 στη Δερβιτσιάνη. Την ημέρα της ίδρυσης της Ομόνοιας. «Δεν θα το κουνήσουμε ρούπι. Εδώ θα μείνουμε και εδώ  θα συνεδριάσουμε», φώναξε μεγαλόφωνος όταν κάποιος πρότεινε να πάνε κάπου άλλου μια και η Δερβιτσιάνη είχε γεμίσει με ασφαλίτες και μυστικούς πράκτορες.

Γνώρισα σε βάθος το Θοδωρή, το διάστημα που ήταν Πρόεδρος της Ομόνοιας για το Παράρτημα του Αργυροκάστρου. Πρώτος στις επάλξεις. Πρώτος σε κάθε δραστηριότητα και σε κάθε εκδήλωση. Πρώτος να παίρνει το λόγο σε κάθε συλλαλητήριο για τα δίκαια του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού. Πρώτος στο σχολικό ζήτημα να ενθαρρύνει, να διοργανώνει, να εμψυχώνει. Να συγκεντρώνουν τα ελληνόπουλα στο κρυφό σχολειό και να μένουν βράχοι ακλόνητοι μπροστά στις απειλές και τις φοβέρες των αστυνομικών που ήθελαν να κλείσουν τα σχολείο, που έκαναν φτερό και πούπουλο το γραφείο της Ομόνοιας, που μαζί με άλλους, γεύτηκε τα κρατητήρια του Αργυροκάστρου.

Οι προσπάθειες του, όμως, έδωσαν καρπό. Στο Αργυρόκαστρο, όπως και σε άλλα μέρη, άνοιξε για πρώτη φορά ελληνικό σχολείο. Και συνεχίζει να λειτουργεί.  Ένα σχολείο, που έχει τη σφραγίδα της Ομόνοιας, έχει, όμως και τη σφραγίδα του Θοδωρή Βεζιάνη.

Ήταν γραπτό να συμπορευτώ μαζί του. Να υποστούμε τις ίδιες κατηγορίες και να γευτούμε τα ίδια βασανιστήρια. Στην περίφημη δίκη των Πέντε ηγετών της Ομόνοιας στις 15 Αυγούστου του 1994 στα Τίρανα. Την ημέρα της Μεγαλόχαρης.  

Αν και το πρόσωπό του χλωμό και αδύναμο, από τα βασανιστήρια και τις κακουχίες, η καρδιά του έπαλλε λεβέντικα. Η ματιά του ακτινοβολούσε θάρρος, πίστη, δύναμη.  Και εξέφρασε τον παλμό της καρδιάς του μ’ εκείνο το βροντολάλημα που έκανε δικαστές και ακροατές να μουδιάσουν. «Βρισκόμαστε στο εδώλιο του κατηγορουμένου και δικαζόμαστε, όχι ότι έχουμε πράξει κάποιο αντισυνταγματικό αδίκημα, αλλά μόνον και μόνον γιατί είμαστε Έλληνες». Για να τονίσει αργότερα στην απολογία του: «Η οργάνωση της Ομόνοιας έχει ευγενικούς στόχους, όπως την προάσπιση των δικαιωμάτων της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία, την ενίσχυση της φιλίας ανάμεσα στον αλβανικό και ελληνικό λαό, την εδραίωση της Δημοκρατίας και δεν υπήρχε λόγος ν’ ασχοληθεί με κατασκοπεία…».

Ξεφυλλίζοντας το ιστορικό της οργάνωσης Ομόνοια, διαπίστωσα πως δεν υπάρχει δραστηριότητα, δεν υπάρχει εκδήλωση που να μην είναι συνδεδεμένη με το όνομα του Θοδωρή. Πολλές οι συναντήσεις με εκπροσώπους των Διεθνών Οργανισμών. Πολλές οι διαμαρτυρίες και τα Δελτία Τύπου του δικού του Παραρτήματος. Πάντα στην υπηρεσία του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.

Δεν αρκέστηκε μ’ αυτά ο Θοδωρής. «Πρέπει να βγάλουμε μια εφημερίδα. Διαμέσους αυτής θα προβάλλουμε τα αιτήματά μας, θα προβάλλουμε τις αξίες του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού», μου είπε  μετά την αποφυλάκισή μας. Και το έκανε πράξη.

Η εφημερίδα «Το Όραμα», έχει τη σφραγίδα του. Είναι ο ιδρυτής της. Είναι ο εμψυχωτής και ο διατυμπανιστής αυτού του τόπου και κόσμου. Και οι καλοί συνεργάτες του, συνεχίζουν να  την εκδίδουν. Για να  ηρεμεί και να γαληνεύει, απ’ εκεί ψηλά, η ψυχή του.

Πέρασε ένας χρόνος. Προσωπικά, ακόμη δεν μπορώ να το πιστέψω. Δεν μπορώ να το χωνέψω. Ήταν ο συνάδελφος μου, ο συναγωνιστής μου, ο σύντροφος και φίλος μου. Ήταν ο συμπορευτής μου.
Μα και όλου του Βορειοηπειρωτικοί Ελληνισμού. Γιατί γι’ αυτόν αγωνίστηκε, τυραννίστηκε, φυλακίστηκε.

Στις 31 Ιουλίου θα ξαναβρεθούμε κι άλλη μια φορά. Εκεί στο Χλωμό που αναπαύεται. Πού είναι η γενέτειρα του και που ήταν η επιθυμία του. Να τα πούμε και μια φορά. Να βάλουμε ένα λουλούδι. Να χύσουμε ένα δάκρυ.
Να του πούμε: «Αναπαύσου ήσυχα, αγαπητέ μας Θοδωρή. Είμαστε περήφανου που σε είχαμε συνοδοιπορώ μας. Αιωνία η μνήμη σου!»



Βαγγέλης Παπαχρήστος και Θόδωρος Βεζιάνης δεμένοι με τις ίδιες χειροπέδες
κατά τη διάρκεια της δίκης των Πέντε τον Αύγουστο του 1994.
Διακρίνονται δεξιά ο Παναγιώτης Μάρτος και πίσω ο Κώστας Κυριακού.

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2016

Τα αρχοντικά Ζαππαίων στο Λάμποβο κινδυνεύουν με πλήρη κατάρρευση!

Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΚΟΓΚΑ

• Πριν λίγες μέρες ανέβηκα με δύο φίλους στο Λάμποβο, τη γενέτειρα των ευκλεών μεγάλων ευεργετών του  έθνους, Ευαγγέλου και Κωνσταντίνου Ζάππα.

Πίστευα ότι  από το 1990, που άνοιξαν τα σύνορα με την Αλβανία, μέχρι σήμερα, πέρασαν  26 ολόκληρα χρόνια, χρόνος αρκετός ώστε η Επιτροπή που διαχειρίζεται το μεγάλο κληροδότημα των Ζαππαίων, να της είχε δώσει την ευχέρεια να υλοποιήσει μερικά τουλάχιστον από αυτά που παραγγέλλουν στις Διαθήκες τους οι ευλογημένοι εκείνοι  άνδρες.

Έτσι φθάνοντας στο μεσοχώρι του Λαμπόβου, ένα χωριό που απέχει 18 χιλιόμετρα από το Αργυρόκαστρο, αντίκρισα μια απελπιστική κατάσταση. Σε μια μικρή πλατεία  15  παιδιά του δημοτικού σχολείου, έπαιζαν,  ενώ πάνω τους ακριβώς άχασκαν  ερειπωμένα τα δύο μέγαρα των Ζαππαίων.


Χαιρέτησα το δάσκαλο και τα παιδιά και ρώτησα που κάνουν μάθημα και μου απάντησαν σε ένα πολύ μικρό  οίκημα του ΟΤΕ εκεί δίπλα, γιατί το διώροφο κτίριο που οι Ζαππαίοι είχαν  χτίσει για σχολείο, είχε πουληθεί και ο ιδιοκτήτης του το επεσκεύαζε. Μόνο μια μαρμάρινη πλάκα στο τοίχο μας πληροφορούσε ότι αυτό το οίκημα χτίστηκε το 1880 από τους Ζαππαίους για σχολείο και εργαστήριο υφαντουργίας και ραπτικής.


Επάνω ακριβώς από την αυλή άντεχαν ακόμα τα ερειπωμένα μέγαρα του Ευαγγέλου και Κων/νου Ζάππα. Λιθοσωριές και χώματα  γύρω  γύρω και  ήταν αδύνατο να προσεγγίσεις κοντά τους. Η κεντρική είσοδος στην  αυλή  των κτιρίων ήταν μισογκρεμισμένη και επικίνδυνη  για τον επισκέπτη και γύρω-γύρω οι κάτοικοι του χωριού έχουν χτίσει μικρές παράγκες για αποθήκες ή για σταύλους και  μόνο από  μακριά μπορούσες να  αντικρίσεις την ελεεινότητα των μεγάρων των Ζαππαίω ν και φυσικά, γιατί όχι και  το αποκορύφωμα της αδιαφορίας των διαχειριστών των μεγάλων Ζαππαίων κληροδοτημάτων.


Ρώτησα το δάσκαλο αν έλαβαν καμιά βοήθεια για το σχολείο του ή τους μαθητές και μου απάντησε χαμογελώντας, «ασφαλώς ειρωνεύεσαι με την ερώτηση αυτή».


Της Μητρόπολης ο ναός...

Μπροστά από τα ερειπωμένα μέγαρα  των Ζαππαίων, υψώνονταν μια  νεόκτιστη εκκλησία πολύ περιποιημένη.
Εκεί για πολλά χρόνια βρίσκονταν μισογκρεμισμένος  ο Ναός της Υπαπαντής του Κυρίου, για την οποία με το άρθρο 10 της Διαθήκης του ο Κων/νος Ζάππας  είχε γράψει «η Ζάππειος  Επιτροπή να φροντίσει να κτιστεί εκ θεμελίου» και εκεί παρακαλούν στις Διαθήκες τους να γίνεται την ημέρα του Αγίου Αθανασίου το μνημόσυνό τους, με τον Αρχιερέα και να του δίνουν  5 λίρες, από μία εις τους ιερείς και εις «τα  ευρισκόμενα παιδία και κοράσια από  δέκα φράγκα».


Χάρηκα  γιατί ο Ναός αυτός από ερείπιο που ήταν πριν λίγα χρόνια τώρα είναι νεόκτιστος. Ρώτησαν πάλι το δάσκαλο αν γίνεται μνημόσυνο εκεί κάθε χρόνο για τους Ζαππαίους.
Όχι μου είπε ο καλός εκπαιδευτικός. Μόνο εφέτος που έγινε ο ναός, ήρθαν και  λειτούργησε ο Δεσπότης  και πολλοί άλλοι.
Ποιος επισκεύασε έτσι ωραία την εκκλησία, ξαναρώτησα, για να πούνε ότι  η Μητρόπολη την έφτιαξε. Εσείς πήρατε τίποτε την ημέρα εκείνη; ΟΧΙ τίποτε μου είπαν.  Εκεί μπροστά στην εκκλησία είναι το μνημείο των Ζαππαίων.


Κατεβαίνοντας από το Λάμποβο για τα Γιάννενα, πέρασα από το Μητροπολίτη Αργυροκάστρου κ. Δημήτριο και αφού τον συγχάρηκα για το έργο που επιτελεί τον  ρώτησα: Σεβασμιώτατε ποιος διέθεσε τα χρήματα για την ανοικοδόμηση της εκκλησίας στο Λάμποβο και πόσα διέθεσε η Ζάππειος Επιτροπή; Και η απάντηση του Μητροπολίτη. «Από τη Ζάππειο Επιτροπή δεν πήραμε ΟΥΤΕ ΔΕΚΑΡΑ».


Γύρισα στα Γιάννενα απογοητευμένος για την αδιαφορία, μάλλον για την  περιφρόνηση της Ζαππείου Επιτροπής  στην Άγια βούληση των μεγάλων Ευεργετών.
Γιατί τι άλλο να σκεφτείς όταν βρίσκεσαι στη γενέτειρα των  μεγάλων Εθνικών μας Ευεργετών που διέθεσαν τόσα για το χωριό τους, το σχολειό και τους μαθητές, την εκκλησία και το μνημείο των οστών τους, τον κοινοτικό γιατρό, τους  καλούς ιεροψάλτες, για λειτουργία γεωργικού σχολείου και από όλα αυτά  ούτε  τα λείψανά τους δεν μάζεψαν σε ένα  αξιοπρεπές μνημείο;


Αδιαφορεί η Ζάππειος Επιτροπή

Από όλη αυτή την ιστορία, προκύπτει ότι η Ζάππειος Επιτροπή δε σκοτίζεται για όσα έχουν παρακαλέσει στις Διαθήκες τους οι μεγάλοι Εθνικοί μας ευεργέτες.
Διαφορετικά από το 1990, που άνοιξαν τα σύνορα με την Αλβανία, είχαν όλη τη δυνατότητα να ανεβούν κάποια μέλη της στο Αργυρόκαστρο, να συνενοηθούν με τον εκεί Γενικό μας Πρόξενο και να δώσουν ζωή στο Σχολείο, στους κατοίκους, στην περιοχή, με την υλοποίηση μερικών από τα άρθρα των Διαθηκών, που αυτοί είναι διαχειριστές των.


Τίποτε  δεν έχουν κάνει εδώ και είκοσι πέντε χρόνια. Μπορούσαν π.χ. να κρατήσουν όρθια τα περίλαμπρα μέγαρά τους στο Λάμποβο, το Ναό της Υπαπαντής, το μοναστήρι τους στο Τρομπούκι που έχει μείνει ερείπιο, να  επιχορηγούν κάθε χρόνο  μερικά σχολεία της Βορείας Ηπείρου από τρεις χιλιάδες φράγκα, της εποχής εκείνης του 1801, που έγραφε τη Διαθήκη του ο Κων/νος Ζάππας, ήτοι Λέκελι, Δρόβιανη, Δέλβινο, Κηπαρού Χιμάρας, Κακόσι, Κάριανη, Χοντοκούκι και Φιλιατών.


Δεκάρα τσακιστή δεν έδωσαν σε κανένα σχολείο, εκτός αυτό των Φιλιατών, που έτυχε προ καιρού να προεδρεύει Φιλιαταίος δικαστικός, και στέλνουν από 5.000 ευρώ,  και στα 2 σχολεία της πόλης αυτής κάθε χρόνο.


Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι προ δύο ετών, που ήρθε στην πόλη μας ο κ. Απ. Μπότσος, αντιπρόεδρος τότε της Ζαππείου Επιτροπης, για να παραστεί στα εγκαίνια μιας φοιτητικής εστίας, και παρέμεινε μερικές μέρες στο Ζαγόρι, πατρίδα των προγόνων του, παρακλήθηκε  από φίλους του να μεταβεί μαζί τους μια μέρα στο Λάμποβο και το δέχτηκε.
Έτσι ανεβαίνοντας στο Λάμποβο διεπίστωσε την ερήμωσή του και έφυγε χωρίς να δώσει ούτε   ένα ευρώ στο χωριό από τις διαθήκες των συγχωριανών τους Ζαππαίων... Τι να πεί κανείς;


ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ